Nieuwerkerkse treinreizigers: waardering station veel te hoog

Afgelopen week maakte de NS bekend dat de gemiddelde waardering voor het station in Nieuwerkerk aan den IJssel een mager zesje was. Dit cijfer kwam voort uit een onderzoek welke de NS had laten uitvoeren door I&O Research.

In samenwerking met de populaire Facebookpagina ‘Je bent Nieuwerkerker als’ werd aan de Nieuwerkerker gevraagd hoe ze over deze waardering dachten. De algemene mening was dat deze beoordeling veel te hoog was en dat het likje verf welke kortgeleden aangebracht was, geen reden is voor een hoger cijfer. De onvrede bij de mensen die reageerden is erg hoog.

Vooral het continue buiten werking staan van de liften was bij een aantal een doorn in het oog. Hierdoor konden een aantal Nieuwerkerkers niet zelfstandig reizen en moesten anderen te hulp vragen. Verder is de belevenis van de reiziger vooral station tochtig en vies. De perrons werden als te smal ervaren en het gat tussen trein en perron te groot.

Sommige reageerders vinden dat Nieuwerkerk blij moet zijn dat er een treinstation is, maar op de sprinter dienstregeling tussen Rotterdam en Gouda stappen de meeste mensen in Nieuwerkerk in, meer dan op Capelle Schollevaar of Rotterdam Noord. Vooral in de spitsuren is er sprake van volle perrons van forensen die naar Rotterdam, Utrecht of Den Haag gaan voor het werk.

Het station kwam afgelopen jaren vaker in het nieuws. Tot tweemaal toe viel er een stuk beton spontaan naar beneden op het wandel- en fietspad onder het station door. Volgens ProRail kwam door kinderen onder de perrons en heeft het gat gedicht met prikkeldraad. Op dit moment krijgt het station een cosmetische opknapbeurt en zal in de toekomst renovatie plaatsvinden. Het viaduct over de Ringvaart zal dan ook worden aangepakt.

Nieuws vanuit het laagste punt van Nederland op de halve uren te beluisteren op de lokale radio voor de Zuidplas:
www.nieuwerkerkfm.nl
Heeft u nieuws, tips of persberichten voor de Zuidplas? mail naar:
info@jebentnieuwerkerker.nl

Eerder in het nieuws

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.