Gemeente Zuidplas zegt spijt te hebben

De gemeente Zuidplas laat via zijn website weten spijt te hebben dat “door de gemonteerde beelden de indruk is ontstaan dat de gemeente geen aandacht heeft voor hulpbehoevende inwoners”.
Aanleiding was de uitzending van het consumentenprogramna Kassa afgelopen zaterdag waar een inwoner uit de Zuidplas aangaf niet door de gemeente te worden geholpen.
Hieronder het statement van de gemeente:

Afgelopen zaterdag werd Zuidplas landelijk nieuws door een TV uitzending. Het spijt ons zeer dat door de gemonteerde beelden de indruk is ontstaan dat de gemeente, haar medewerkers en het bestuur, geen aandacht heeft voor een probleem van hulpbehoevende inwoners.

Verontschuldiging
De gemeente is er juist om namens de gemeenschap zorg te dragen voor hen die dat nodig hebben.
Daarom bieden wij de heer De Riet onze verontschuldigingen aan die in onze ogen niet tijdig geholpen is met zijn vraag.

Vragen over uw hulpmiddel?
We willen zeker zijn dat andere mensen niet dezelfde ervaring hebben. Daarom vragen wij cliënten die ondersteuning door hulpmiddelen van de gemeente krijgen en zich niet gehoord weten of onvoldoende antwoord krijgen op vragen om spoedig contact met ons op te nemen. Als dit zo is, neem dan contact op met het Sociaal Team Zuidplas: sociaalteam@zuidplas.nl of via 0180-330300.

Met vriendelijke groet,

burgemeester en wethouders

Facebook reacties

eerder in het nieuws

One Thought to “Gemeente Zuidplas zegt spijt te hebben”

  1. ria

    Ik zeg maar zo als de gemeente zijn werk goed had gedaan dan zou het nooit in kassa gekomen zijn. Dus trek het boetekleed aan en verbeter de zorg.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.